8 Temmuz 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 8 Temmuz 2013

Üniversiteli Gençlik 
Yaşam çevreleri
Yetişme koşulları
Eğitim koşulları
Seçtikleri bölümle ilgili beklentileri
Bölümü tercih sebepleri
Kendilerini bekleyen sorunlar
Nasıl bir gelecek istiyorlar?
Dünyayı algılama tarzları


Gürkan Yıldırım
Girne Amerikan Üniversitesi
Basın ve Yayın Bölümü öğrencisi
Yayından:
‘’Herkes gibi tabi ki bizim de iş konusunda kaygılarımız var. Her bölümde bana göre iş olanağını herkes kendisi yaratır. Kendini ne kadar geliştirirsen iş olanağı o kadar artar.’’
‘’Ben Gürkan Yıldırım Girne Amerikan Üniversitesi Basın ve Yayın bölümü son sınıf öğrencisiyim. Aslen memleketim Muş ama doğma büyüme Mersin'de yaşıyorum.
Ben bu bölümü okumayı lisede karar verdim. Araştırmayı seven, kitap okumayı seven biri olduğum için bir de özellikle araştırmacı gazetecilik çok daha ilgimi çektiği için bu bölüme yöneldim. Bu bölümü seçerken çok sağ olsunlar ailem bana çok destek verdi. Bana şu bölümü oku bu bölümü okuma gibilerden bir şey söylemediler. Hangi bölümde mutlu olacaksan ö bölüme git oku dediler. Bende onların desteğini aldım ve istediğim bölümü okuyorum.
Ben bu bölümden beklentilerim yüksek, çünkü bu gün teknoloji çağı dediğimiz bir çağda yaşamaktayız. Her geçen gün teknoloji daha da ileri seviyelere ulaşmaktadır. Okuduğum bölümde teknolojiyi içine aldığı için kolay kolay tükenmeyecek bir iş olarak görüyorum. İnsanların haber akışı olmadan yaşayamayacağını televizyon olmadan olmayacağını biliyoruz. Bu yüzden bu bölümden beklentilerim yüksek ve dediğim gibi kolay kolay bitmeyecek bir meslek olarak görüyorum.
Herkes gibi tabi ki bizimde iş konusunda kaygılarımız var. Her bölümde bana göre iş olanağı herkes kendisi yaratır. Kendini ne kadar geliştirirsen iş olanağı o kadar artar. Bizim bölümde de bu böyledir. Basın ve yayın bölümünde iş olanağını bizim kendimiz yaratmamız gerekmektedir. Kendimizi geliştirmeli, gündemi ve dış dünyayı takip etmeliyiz. Özellikle araştırmalar yapıyorum bilmediğim bir konu varsa onu araştırarak öğreniyorum, kitap okuyorum.
Her öğrenci gibi bizde ailemizden ayrılırken çok zorlandık. Sorunlar yaşadık, sıkıntılar çektik ama kendi ayaklarımızın üstünde durmaya gayret ettik. Maddi konularda da sıkıntılar yaşadık. Tabi biz bir erkek öğrenci olarak çok fazla sıkıntı çekmemiş olabiliriz, ama kız öğrenciler bu konularda daha çok sıkıntı yaşamaktadırlar.
Kıbrıs Türkiye’ye göre pahalı bir şehirdir. Özellikle ev kiraları konusunda öğrenciler sıkıntı çekmektedirler. Oldukça pahalı olan ev kiraları sterlin üzerinden verildiği için öğrencileri daha çok zorlamaktadır. Öğrencilerin gezip eğleneceği  alanlar  fazla yok. Okulların düzenlediği şenlikler ve dönem aralarında düzenlediği seminerler etkinlikler oluyor. Ama yazın konserler çok olduğu için herkes konserlere gitmektedir.
Türkiye gençliğine ben umutla bakıyorum. Bunu en yakın zamanda da gösterdi gençler. Ülkesini seven vatanını daha da yukarılara taşıyan, sorunlarıyla ilgilenen bir gençlik görmek istiyoruz. Ben bunların olacağına gençlerin Türkiye’yi daha güçlendireceğine inanıyorum.’’

Beste Aydın
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencisi
Yayından:
‘’Şuan hedefim okulumu en iyi şekilde bitirmektir. Aileme yardım etmek onların gurur duyacağı biri olmak istiyorum.’’

‘’Ben beste aydın Abant izzet baysal üniversitesinde Türk dili ve edebiyatı bölümü son sınıf öğrencisiyim.
Türk dili ve edebiyatı bölümünü okumayı çok istiyordum. Tercihlerim hep edebiyat üzerineydi. Ben bu bölümü toplumsal anlamda daha aktif bir şeyler yapmak için tercih ettim. Sanat ve edebiyatla ilgili radyo programları yapılabilir diye düşündüm. Şuan staj yaptığım alanda radyo programları yapmaktadır.
Ailem hep benim arkamda durarak bana destek oldular. Edebiyatı ve kitap okumayı çok seviyorum. Ortaokulda çok sevdiğim bir öğretmenim vardı. Beni edebiyata yönlendirende kendisi oldu. Şuan metin, hikâye, anı yazıyorum. Yazdığım yazılar hiçbir yerde yayınlanmadı. İlerde de bir kitap yazmayı düşünüyorum. Otobiyografik tarzda bir kitap yazmayı düşünüyorum.
Benim üniversitede ilk yılım çok zor geçti. İlk defa ailemden ayrıldım. Her gün ağlıyordum, anne ve babamla her saat başı telefonda konuşuyordum. Babamla Bolu’ya giderken inekler filan gördüm yolda ben burada mı okuyacağım demiştim. Ama daha sonra ikinci sınıfa geçince alıştım. Şuan çok her şey çok güzel gidiyor.
Şuan hedefim okulumu en iyi şekilde bitirmektir. Aileme yardım etmek onların gurur duyacağı biri olmak istiyorum. Hayallerimi gerçekleştirmek istiyorum. Ben özellikle gazi üniversitesini çok istiyordum. Ama şuan okuduğum üniversiteden de olmaktan çok mutluyum. Hocalarım çok iyi öğrencilere güvenen bir okulda hem de çok iyi hocalarla beraber okumaktayım.
Ben gelecekle ilgili umudu yeşertmeyi düşünüyorum. Eğer mutlu olmak istiyorsak ben yerine biz demeyi öğrenmeliyiz. Tüketimden çok üretim yapmalıyız. Sanatçılar, bili adamları bu yüzden üretken oluyorlar. Çünkü ürettikçe mutlu oluyorlar. Bizde böyle olmalıyız.’’

Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program Danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder