14 Ocak 2013 Pazartesi

Sizden Gelenler


13.01.2013
Sibel Okten
Luebeck Almanya

"Ben Sibel Ökten,
Almanya'da Bati Avrupa Programı Açıkögretim Lisesi son sınıf öğrencisiyim.
2013 YCS Sınav tarihi, Eylül ayında yayınlanan açıklama da 30 haziran 2013'de olacağı biz öğrencilere ve medyaya duyurulmuş bulunmaktadır. Buna rağmen Aralık 2012 tarihinde YCS Sınavının iptali ben ve diğer öğrenciler için bir mağduriyet söz konusudur. Sınavın tarihi açıklandığı halde dönem ortasında iptal edilmesi beni ve diğer sınava hazırlanan yüzlerce öğrencileri psikolojik bakımdan zora sokmuş ve büyük bir hayal kırıklığına neden olmuştur. YCS Sınavı daha çok sözel ağırlıklı bir sınav olduğu için Sosyoloji, Psikoloji, Tarih, Vatandaşlık, Edebiyat ve Coğrafya içerikli bir sınavdı, 15'e yakında Matematik sorusu bulunmaktaydı (8. - 9. sınıf konuları).
Açık öğretim Lisesi Öğrencisi olduğum için bu sınava ilk kayıt olduğum günden itibaren çalışır durumdayım bununla birlikte Ağustos 2012 tarihinden bu yana YCS Sınavı Hazırlık Kursuna gitmekteyim. Maddi bakımdan da zarara uğramış bulunmaktayım. Türkiye’de Üniversite okumak istediğim için Almanya'daki eğitim hayatimi yarıda bırakıp Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı’nın bize sunmuş olduğu Bati Avrupa Programı’na katilmiş bulunmaktayım. Bize sunulmuş olunan yeni sınav sistemi Yös (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) genellikle Matematik ve IQ ağırlıklı olmakla birlikte benim ve diğer YCS Sınavına hazırlanan bine yakin öğrencinin bir dönem içerisinde bolum değiştirmesi istenmektedir. Bu kadar kısa bir sure içerisinde sınavdan iyi bir basari elde etmemiz zorlaşmıştır. Hiç değilse bu seneden sonra ki sınavın iptal olması ben ve diğer mağdur durumdaki Öğrenciler için daha sağlıklı bir karar olacağını düşünmekteyim. Almanya'da yeterince yabancı muamelesi görmekten bıkan biz gençlerin kendi ülkesinde de yabancı öğrencilerle bir tutulması acı bir gerçektir. Ülkemizin gençliğine ve geleceğine de yer veren sizlerin birlikte mağdur olan diğer YCS Öğrencilerinin emeklerine sahip çıkacağınızı, bizi ortada bırakmayacağınıza ve sesimizi duyurmamızda yardımcı olacağınıza inancım sonsuzdur."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder