13 Mayıs 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 13 Mayıs 2013


Melekler-1


Hayriye Erbaş, Günnur Ayyıldız,
Fatma Zehra Karamercan, Dilek Beyhan Günalp
Türkiye’de engelli olmak neleri yapmalarına engel oluyor?
Yaşadıkları çevreleri hakkında ne düşünüyorlar?
Nasıl bir çevrede yaşamak istiyorlar?
Eğitim yaşamında karşılaştıkları sorunlar
Özellikle tercih edilen bölümler var mı?
Geleceklerini nerede görüyorlar?
Türkiye’de yeterince iş olanağı bulabileceklerini düşünüyorlar mı?
Nasıl bir Türkiye ve nasıl bir dünya istiyorlar?


Günnur AYYILDIZ
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatı Bölümü öğrencisi

Yayından:

"Benim bu fakültedeki 1. yılım. 22 yaşındayım.
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesinde, Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümünde öğrenim görüyorum.

Doğuştan engelli değilim ama 4,5 aylıkken ilk ameliyatımı geçirmişim.
Erken doğum nedeni ile kuvözde mikrop kapmış gözlerim.

Ben daha önce Kırıkkale Üniversitesi Tarih Bölümünü kazanmıştım. Güzel bir bölüm olmasına rağmen akşam eğitimi olduğu için sıkıntı oldu.
Ben Ankara Üniversitesini istiyordum. Hayallerimdeki üniversiteydi.
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü sevdiğim istediğim bir bölümdü.

Engelliler konusunda ben Türkiye’nin iyiye gittiğini düşünüyorum.
Engellilere çalışma ortamı sağlanması konusunda çalışmalar yapıldı. Bir çok arkadaşımız çalışma ortamına kazandırıldı. Çalışma ortamına geçildiğinde de zaten sosyalleşilmiş olunuyor."



Fatma Zehra KARAMERCAN
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Tarih Bölümü öğrencisi

Yayından:
"Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesinde, Tarih Bölümünde okuyorum.
Son sınıf öğrencisiyim. 23 yaşındayım.
Sıkı çalışılması ve sürekli takip edilmesi gereken zor bir bölümde okuyorum.

Ben Almanya’da doğdum. Daha sonra ailemle beraber Türkiye’ye geldik. Ben 4 yaşındayken geri Almanya’ya taşındık. Orada 5 yıl geçirdik. İlkokula orada başladım.
Almanya’da engelliler sosyal yaşama kesinlikle dahil olarak yaşıyorlar.
O yüzden biz oradan özgüven kazanarak, farklı bireyler olarak geldik.

Kas hastasıyım ben. Kardeşim de benimle aynı engele sahip. Yaklaşık %95 oranında kuvvet kaybımız var. Yürüyemiyoruz ve bir çok işi kendi başımıza göremiyoruz. Ailemiz her konuda bize çok yardımcı oluyorlar. Hep yanımızdalar.

Ben çok yönlü bir insanım. Öğretmenlerim de ailemde bunu sık sık dile getirir. Sanatın her dalına yatkın bir insanım. Öğretmenlerim hep beni edebiyat okumaya yönlendirdiler.
Üniversiteye girerken radyo televizyon sinema bölümünü tercih etmiştim. İlk tercihimdi ama tutmadı. Tarih 3. tercihimdi. Geldiğimde tarihi hiç yadırgamadım ama. Tarihi seviyorum.

Ben okul açısından sosyalleştiğimizi düşünmüyorum. Ben okulda bulunduğum sürede ne yemekhaneye girebildim ne kütüphaneye gidebildim Asansör çok küçük olduğu için tek başıma kullanamadım, kantine gidemedim. Öğretmenlerim arkadaşlarım her konuda bize çok yardımcı oldular ama biz kendi başımıza işlerimizi göremedik."

Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi

  
Programı Dinleyin:

1. Bölüm - Süre: 20'55"
2. Bölüm - Süre:22'09" 
Programın tamamı - Süre: 50'49"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder