6 Mayıs 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 06 Mayıs 2013

Liseli gençlik - 4
Nusret Taş-Töre Deniz Boybeyi

Çevreleri hakkında ne düşünüyorlar?
Nasıl bir çevrede yaşamak istiyorlar?
Nasıl olmasını isterlerdi?
Gençler diledikleri yüksek öğrenim kurumuna gidebileceklerini düşünüyor mu?
Nasıl bir yüksek öğrenim hedefliyorlar?
Özellikle tercih edilen bölümler var mı?
Geleceklerini nerede görüyorlar?
Türkiye’de yeterince iş olanağı bulabileceklerini düşünüyorlar mı?
Nasıl bir Türkiye ve nasıl bir dünya istiyorlar?
Aileleriyle ilişkilerini nasıl tanımlıyorlar?
Kuşaklar arası çatışma yaşıyorlar mı?


Töre Deniz BOYBEYİ
Ankara Fen Lisesi
12. Sınıf öğrencisi
 
Yayından:
"12. sınıf öğrencisiyim. Yoğun geçiyor günlerim. Bir yandan okula bir yandan da dershaneye gidiyorum.

Deneyimli, bilinçli bir ailenin içerisinde büyüdüm. Başarımda ailemin etkisi olduğunu düşünüyorum.

Lisenin başından beri fizikle ilgileniyorum. Fiziğe karşı özel bir merakım var.
Temel bilim, Türkiye’de bilim kültürü olmadığı için bir çok insanın önemsemediği bir konu.
Tubitak destekli bazı organizasyonlar temel bilimlere olan eğilimi arttırmayı hedefliyor.
Bu organizasyonlardan biri de ulusal olimpiyatlar. Çeşitli sınavlarla lise öğrencilerini temel bilime teşvik etmek amacı ile çalışıyorlar. Çeşitli kamplar düzenliyorlar. Uzman kişilerden ders almayı sağlıyorlar. Üniversiteye geçmeden üniversite ile ilgili bilgi veriyorlar. Bize temel bilim düşüncesini yerleştiriyorlar.

Hafta sonları dershaneye gidip geliyorum. Bazen dersim bittikten sonra dershanede kalıp kütüphanede çalışmaya devam ediyorum. Bizim okul tam gün. Hafta içi günlerim okulda geçiyor diyebilirim."


Nusret TAŞ
Ankara Fen Lisesi
11. Sınıf öğrencisi
 

Yayından:
"Ailem beni hiçbir zaman başarı için zorlamadı.
Çok rahattım. Başarısız olsam bile onlar için hep değerli olacağımı hissettirdiler bana.
O yüzden üzerimde hiç baskı hissetmedim. Girdiğim sınavların hepsinde rahattım.
Bu başarı için çok büyük bir etken diye düşünüyorum.

Bizim okul çok iddialı hedeflerle kurulmuş bir okul.
İlk açıldığında laboratuarları çok iyi donatılmış, laboratuarlarda öğretmenler dışında teknisyenler görevlendirilmiş. Şuan bu hedeflerden uzaklaşılmış. Eski ilgi yok laboratuarlara karşı. Okuldaki laboratuarlar çok daha etkin kullanılabilir. Öğrenciler daha iyi eğitim alabilir..
Bunun sorumluluğunu öğretmenlere, okula yada okul idaresine atmak kesinlikle hata olur.
Öğretmenlerimiz ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar.

Bizim okul 8de başlıyor. O yüzden sabah 6.30 gibi kalkıyorum. Günün çoğu okulda geçiyor.
Eve geldiğimde hemen çalışmaya başlıyorum. Çünkü akşam yorgun hissediyorum kendimi."



Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü Başkanı

  Programı Dinleyin:

1. Bölüm - Süre: 23'23"
2. Bölüm - Süre:21'41" 
Programın tamamı - Süre: 50'34"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder