Nasıl bir
çevrede yaşamak istiyorlar?
Nasıl
olmasını isterlerdi?
Gençler
diledikleri yüksek öğrenim kurumuna gidebileceklerini düşünüyor mu?
Nasıl bir yüksek
öğrenim hedefliyorlar?
Özellikle
tercih edilen bölümler var mı?
Geleceklerini
nerede görüyorlar?
Türkiye’de yeterince
iş olanağı bulabileceklerini düşünüyorlar mı?
Nasıl bir
Türkiye ve nasıl bir dünya istiyorlar?
Aileleriyle
ilişkilerini nasıl tanımlıyorlar?
Töre
Deniz BOYBEYİ
Ankara Fen Lisesi
12. Sınıf
öğrencisi
Yayından:
"12. sınıf öğrencisiyim. Yoğun geçiyor günlerim. Bir yandan okula bir yandan da dershaneye gidiyorum.
Deneyimli, bilinçli bir ailenin içerisinde büyüdüm. Başarımda ailemin etkisi olduğunu düşünüyorum.
Lisenin başından beri fizikle ilgileniyorum. Fiziğe karşı özel bir merakım var.
Temel bilim, Türkiye’de bilim kültürü olmadığı için bir çok insanın önemsemediği bir konu.
Tubitak destekli bazı organizasyonlar temel bilimlere olan eğilimi arttırmayı hedefliyor.
Bu organizasyonlardan biri de ulusal olimpiyatlar. Çeşitli sınavlarla lise öğrencilerini temel bilime teşvik etmek amacı ile çalışıyorlar. Çeşitli kamplar düzenliyorlar. Uzman kişilerden ders almayı sağlıyorlar. Üniversiteye geçmeden üniversite ile ilgili bilgi veriyorlar. Bize temel bilim düşüncesini yerleştiriyorlar.
Hafta sonları dershaneye gidip geliyorum. Bazen dersim bittikten sonra dershanede kalıp kütüphanede çalışmaya devam ediyorum. Bizim okul tam gün. Hafta içi günlerim okulda geçiyor diyebilirim."
Yayından:
"12. sınıf öğrencisiyim. Yoğun geçiyor günlerim. Bir yandan okula bir yandan da dershaneye gidiyorum.
Deneyimli, bilinçli bir ailenin içerisinde büyüdüm. Başarımda ailemin etkisi olduğunu düşünüyorum.
Lisenin başından beri fizikle ilgileniyorum. Fiziğe karşı özel bir merakım var.
Temel bilim, Türkiye’de bilim kültürü olmadığı için bir çok insanın önemsemediği bir konu.
Tubitak destekli bazı organizasyonlar temel bilimlere olan eğilimi arttırmayı hedefliyor.
Bu organizasyonlardan biri de ulusal olimpiyatlar. Çeşitli sınavlarla lise öğrencilerini temel bilime teşvik etmek amacı ile çalışıyorlar. Çeşitli kamplar düzenliyorlar. Uzman kişilerden ders almayı sağlıyorlar. Üniversiteye geçmeden üniversite ile ilgili bilgi veriyorlar. Bize temel bilim düşüncesini yerleştiriyorlar.
Hafta sonları dershaneye gidip geliyorum. Bazen dersim bittikten sonra dershanede kalıp kütüphanede çalışmaya devam ediyorum. Bizim okul tam gün. Hafta içi günlerim okulda geçiyor diyebilirim."
Nusret TAŞ
Ankara Fen Lisesi
11. Sınıf öğrencisi
Yayından:
"Ailem beni hiçbir zaman başarı için zorlamadı.
Çok rahattım. Başarısız olsam bile onlar için hep değerli olacağımı hissettirdiler bana.
O yüzden üzerimde hiç baskı hissetmedim. Girdiğim sınavların hepsinde rahattım.
Bu başarı için çok büyük bir etken diye düşünüyorum.
Bizim okul çok iddialı hedeflerle kurulmuş bir okul.
İlk açıldığında laboratuarları çok iyi donatılmış, laboratuarlarda öğretmenler dışında teknisyenler görevlendirilmiş. Şuan bu hedeflerden uzaklaşılmış. Eski ilgi yok laboratuarlara karşı. Okuldaki laboratuarlar çok daha etkin kullanılabilir. Öğrenciler daha iyi eğitim alabilir..
Bunun sorumluluğunu öğretmenlere, okula yada okul idaresine atmak kesinlikle hata olur.
Öğretmenlerimiz ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar.
Bizim okul 8de başlıyor. O yüzden sabah 6.30 gibi kalkıyorum. Günün çoğu okulda geçiyor.
Eve geldiğimde hemen çalışmaya başlıyorum. Çünkü akşam yorgun hissediyorum kendimi."
11. Sınıf öğrencisi
Yayından:
"Ailem beni hiçbir zaman başarı için zorlamadı.
Çok rahattım. Başarısız olsam bile onlar için hep değerli olacağımı hissettirdiler bana.
O yüzden üzerimde hiç baskı hissetmedim. Girdiğim sınavların hepsinde rahattım.
Bu başarı için çok büyük bir etken diye düşünüyorum.
Bizim okul çok iddialı hedeflerle kurulmuş bir okul.
İlk açıldığında laboratuarları çok iyi donatılmış, laboratuarlarda öğretmenler dışında teknisyenler görevlendirilmiş. Şuan bu hedeflerden uzaklaşılmış. Eski ilgi yok laboratuarlara karşı. Okuldaki laboratuarlar çok daha etkin kullanılabilir. Öğrenciler daha iyi eğitim alabilir..
Bunun sorumluluğunu öğretmenlere, okula yada okul idaresine atmak kesinlikle hata olur.
Öğretmenlerimiz ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar.
Bizim okul 8de başlıyor. O yüzden sabah 6.30 gibi kalkıyorum. Günün çoğu okulda geçiyor.
Eve geldiğimde hemen çalışmaya başlıyorum. Çünkü akşam yorgun hissediyorum kendimi."
Prof. Dr. Hayriye Erbaş
Program danışmanı
Ankara
Üniversitesi
Dil ve Tarih
Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü BaşkanıProgramı Dinleyin:
1. Bölüm - Süre: 23'23"
2. Bölüm - Süre:21'41"
Programın tamamı - Süre: 50'34"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder