29 Nisan 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 29 Nisan 2013


Liseli gençlik - 3

Çevreleri hakkında ne düşünüyorlar?
Nasıl bir çevrede yaşamak istiyorlar?
Nasıl olmasını isterlerdi?
Gençler diledikleri yüksek öğrenim kurumuna gidebileceklerini düşünüyor mu?
Nasıl bir yüksek öğrenim hedefliyorlar?
Özellikle tercih edilen bölümler var mı?
Geleceklerini nerede görüyorlar?
Türkiye’de yeterince iş olanağı bulabileceklerini düşünüyorlar mı?
Nasıl bir Türkiye ve nasıl bir dünya istiyorlar?
Aileleriyle ilişkilerini nasıl tanımlıyorlar?
Kuşaklar arası çatışma yaşıyorlar mı?

Caner ALÇIN,
Lise mezunu

Yayından:
"Çankaya 50. Yıl Lisesi mezunuyum. Sınava tekrar hazırlanıyorum.
Bir müzik grubumuz var. Ben grubun bateristliğini yapıyorum.
Geçen yıl girdiğim sınavdan 300 puan aldım.
Planladığım bir yer yoktu. Bu sene de yok aslında.
İstediğim bölüm radyo ve televizyondu ama eşit ağırlıktan hazırlandığım için maliye, kamu, uluslar arası ilişkiler bölümlerinden birini seçeceğim.
Evimize yakın olduğu için 50. Yıl Lisesini seçtik. Radyo ve televizyon üzerine meslek liseleri olduğunu bilmiyordum. Bilsem şuan oradan mezun olmuş olurdum.

Okullarda sosyal aktiviteler biraz daha fazla olmalı.
Müzik dersi var,  sadece flüt çalıyoruz. Beden dersi var yalnızca koşuyoruz.
Okulun laboratuvarına lise hayatım boyunca sadece 1 kez girebildim. Okullardaki laboratuvarlar kullanılmıyor.
Ezberci bir eğitim sistemi var. Kitapta ne yazıyorsa o. Kitap dışında ekstra hiç bir bilgi verilmiyor.
Biraz daha görsele dayalı bir eğitim sistemi olmalı diye düşünüyorum."

Uğur GÜRBÜZ
Çankaya Anadolu Lisesi
12. sınıf öğrencisi

Yayından:
"Çankaya Anadolu Lisesinde okuyorum.
Müzik hobilerim arasında.
Ben siyasal bölümler okumak istiyorum. Tarihi seviyorum. Severek araştırıyorum.
Liseye geldiğim de bambaşka meslek düşüncelerim vardı ama siyasetle oldum olası ilgiliyimdir.
İlk liseye başladığımda veteriner olmak istiyordum. Sayısalı seçtim. Yapamayınca eşit ağırlığa geçtim.

Kendini yeni çağa empoze edememiş bir öğretmen ders anlatınca öğrencinin dersi dinleyesi gelmiyor.
Dershanelerde günümüzde genelde genç öğretmenler bulunuyor. Yaşları geçmiş olsa da kendini yeni çağa empoze edebilmişler.
Öğrenci ne olursa olsun öğretmeninden anlayış bekler.
Öğretmenin dersi eğlenceli hale getirmesi gerekir. Okulda ben bunu göremedim."

Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü Başkanı

Programı dinleyin:

1. Bölüm - Süre: 22'48"
2. Bölüm - Süre: 21'04"
Programın tamamı - Süre: 50'30"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder