Liseli gençlik - 3
Çevreleri
hakkında ne düşünüyorlar?
Nasıl bir
çevrede yaşamak istiyorlar?
Nasıl
olmasını isterlerdi?
Gençler
diledikleri yüksek öğrenim kurumuna gidebileceklerini düşünüyor mu?
Nasıl bir yüksek
öğrenim hedefliyorlar?
Özellikle
tercih edilen bölümler var mı?
Geleceklerini
nerede görüyorlar?
Türkiye’de yeterince
iş olanağı bulabileceklerini düşünüyorlar mı?
Nasıl bir
Türkiye ve nasıl bir dünya istiyorlar?
Aileleriyle
ilişkilerini nasıl tanımlıyorlar?
Caner
ALÇIN,
Lise mezunu
Yayından:
"Çankaya 50. Yıl Lisesi mezunuyum. Sınava tekrar hazırlanıyorum.
Bir müzik grubumuz var. Ben grubun bateristliğini yapıyorum.
Geçen yıl girdiğim sınavdan 300 puan aldım.
Planladığım bir yer yoktu. Bu sene de yok aslında.
İstediğim bölüm radyo ve televizyondu ama eşit ağırlıktan hazırlandığım için maliye, kamu, uluslar arası ilişkiler bölümlerinden birini seçeceğim.
Evimize yakın olduğu için 50. Yıl Lisesini seçtik. Radyo ve televizyon üzerine meslek liseleri olduğunu bilmiyordum. Bilsem şuan oradan mezun olmuş olurdum.
Okullarda sosyal aktiviteler biraz daha fazla olmalı.
Müzik dersi var, sadece flüt çalıyoruz. Beden dersi var yalnızca koşuyoruz.
Okulun laboratuvarına lise hayatım boyunca sadece 1 kez girebildim. Okullardaki laboratuvarlar kullanılmıyor.
Ezberci bir eğitim sistemi var. Kitapta ne yazıyorsa o. Kitap dışında ekstra hiç bir bilgi verilmiyor.
Biraz daha görsele dayalı bir eğitim sistemi olmalı diye düşünüyorum."
Yayından:
"Çankaya 50. Yıl Lisesi mezunuyum. Sınava tekrar hazırlanıyorum.
Bir müzik grubumuz var. Ben grubun bateristliğini yapıyorum.
Geçen yıl girdiğim sınavdan 300 puan aldım.
Planladığım bir yer yoktu. Bu sene de yok aslında.
İstediğim bölüm radyo ve televizyondu ama eşit ağırlıktan hazırlandığım için maliye, kamu, uluslar arası ilişkiler bölümlerinden birini seçeceğim.
Evimize yakın olduğu için 50. Yıl Lisesini seçtik. Radyo ve televizyon üzerine meslek liseleri olduğunu bilmiyordum. Bilsem şuan oradan mezun olmuş olurdum.
Okullarda sosyal aktiviteler biraz daha fazla olmalı.
Müzik dersi var, sadece flüt çalıyoruz. Beden dersi var yalnızca koşuyoruz.
Okulun laboratuvarına lise hayatım boyunca sadece 1 kez girebildim. Okullardaki laboratuvarlar kullanılmıyor.
Ezberci bir eğitim sistemi var. Kitapta ne yazıyorsa o. Kitap dışında ekstra hiç bir bilgi verilmiyor.
Biraz daha görsele dayalı bir eğitim sistemi olmalı diye düşünüyorum."
Uğur
GÜRBÜZ
Çankaya Anadolu
Lisesi
12. sınıf
öğrencisi
Yayından:
"Çankaya Anadolu Lisesinde okuyorum.
Müzik hobilerim arasında.
Ben siyasal bölümler okumak istiyorum. Tarihi seviyorum. Severek araştırıyorum.
Liseye geldiğim de bambaşka meslek düşüncelerim vardı ama siyasetle oldum olası ilgiliyimdir.
İlk liseye başladığımda veteriner olmak istiyordum. Sayısalı seçtim. Yapamayınca eşit ağırlığa geçtim.
Kendini yeni çağa empoze edememiş bir öğretmen ders anlatınca öğrencinin dersi dinleyesi gelmiyor.
Dershanelerde günümüzde genelde genç öğretmenler bulunuyor. Yaşları geçmiş olsa da kendini yeni çağa empoze edebilmişler.
Öğrenci ne olursa olsun öğretmeninden anlayış bekler.
Öğretmenin dersi eğlenceli hale getirmesi gerekir. Okulda ben bunu göremedim."
Yayından:
"Çankaya Anadolu Lisesinde okuyorum.
Müzik hobilerim arasında.
Ben siyasal bölümler okumak istiyorum. Tarihi seviyorum. Severek araştırıyorum.
Liseye geldiğim de bambaşka meslek düşüncelerim vardı ama siyasetle oldum olası ilgiliyimdir.
İlk liseye başladığımda veteriner olmak istiyordum. Sayısalı seçtim. Yapamayınca eşit ağırlığa geçtim.
Kendini yeni çağa empoze edememiş bir öğretmen ders anlatınca öğrencinin dersi dinleyesi gelmiyor.
Dershanelerde günümüzde genelde genç öğretmenler bulunuyor. Yaşları geçmiş olsa da kendini yeni çağa empoze edebilmişler.
Öğrenci ne olursa olsun öğretmeninden anlayış bekler.
Öğretmenin dersi eğlenceli hale getirmesi gerekir. Okulda ben bunu göremedim."
Prof.
Dr. Hayriye Erbaş
Program
danışmanı
Ankara
Üniversitesi
Dil ve Tarih
Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü BaşkanıProgramı dinleyin:
1. Bölüm - Süre: 22'48"
2. Bölüm - Süre: 21'04"
Programın tamamı - Süre: 50'30"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder