8 Nisan 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 8 Nisan 2013

Ata Bacanakgil-Çınar Taşdemir

Meslek liselerinde meslek öğrenimi-2


Çınar Taşdemir 
Aydınlıkevler  İletişim Meslek Lisesi

Yayından"
"Aileme meslek lisesine gitmek istiyorum dediğimde ailem bana karşı çıkmadı aksine beni desteklediler.
Düz liseye gidip, düz liseden mezun olursam üniversiteyi kazanamadığım taktirde hiçbir şey yapamam korkusu vardı bende.
Bu yüzden bir meslek lisesine gitmenin, bir meslek lisesi bitirmenin bana daha yararlı olacağını düşündüm.
Bu şekilde meslek lisesine başladım.

Ankara’da iletişim anlamında 4-5 tane meslek lisesi var.
Aydınlıkevler lisesinde biz çok rahatız.
Bu okulda, bu mesleği en ince detaylarına kadar öğrenip, bu mesleği en iyi şekilde idare edebileceğimi anladım.
Verilen dersler ve içerik açısından bunu başarabileceğimi anladım.

Eğitimde eksik bulduğumuz tek şey ekipman yetersizliğiydi.
Ekipman vardı ama yeterli gelmiyordu.
Yani tek eksiğimiz bazı şeyleri tam anlamıyla uygulayamamaktı.

Radyodan gelen ses kimin sesi, arkada ne var, kimler var, ne yapıyorlar düşüncesi beni cezp etti.
Televizyon da aynı şekilde. Televizyonda bir kişiyi görebiliyoruz ancak arka planında çalışanda bir çok kişi var.
Ben bunları hep merak ettim. Böylece okuduğum alanlarda neler olunabileceğini öğrendim.
Yapımcı dekoratör kameraman gibi.
Okulda da bunların eğitimini aldık. Radyo programcılığı ve televizyon programcılığı dersi vardı.  Bu derslerde arka planda kimler olur, kimler ne iş yaparlar öğrendik."



Ata Bacanakgil
Aydınlıkevler İletişim Meslek Lisesi

Yayından:

"Benim meslek lisesi hakkında bir fikrim yoktu. Babam puanım düşük olduğu için beni meslek lisesine yazdıracağını söyledi. Babam basın müşaviri. Bu işi çok iyi bildiği için beni iletişim lisesine yazdırdı. Ben tercihi tamamen ona bıraktım.
Okula başladığımda ilk dönem çok sıkıcı geldi bana. Hazırlık dönemiydi.
Ancak bölümümü tanıdıkça sevmeye eğlenmeye başladım. Meslek lisesinde olmaktan dolayı mutluyum.

9. sınıf hazırlık dönemi olarak geçiyor.
10 sınıfta bizim mesleğin temeli başlıyor. Temel iletişim, temel kamera, temel fotoğrafçılık dersleri görülüyor.
11. sınıfta biraz daha detaya iniliyor. Çekim estetiği, kurgu teknikleri gibi.
İletişim anlamında bize her şey öğretiliyor, öğrenciler de kendi alanını seçiyor.
Kimi montaja, kimisi ışığa, kimisi sese yöneliyor.
Ben kameraya yöneldim.

Toplumda meslek liselerinin ara eleman yetiştirdiği düşünülüyor.
Çoğu firma çoğu şirket ara eleman istemiyor. Üniversite mezunu olsun istiyor.
Biz işi daha iyi biliyor olsak da üniversite mezunu olan kişi bizim önümüze geçiyor.
Diploma onlara büyük avantaj sağlıyor.

Bizim okulumuz bize tüm imkanları sağladı. Her alanı gördük.
Belgesel çektirdiler, radyo programı yaptırdılar, film ve reklam çektirdiler.
Şuan staj yapıyoruz. Rejide çalışan herkesi görebiliyoruz. Kameramanları, kaç kişi çalıştığını neler yapıldığını öğrendik."



Prof. Dr. Hayriye Erbaş
 
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder