15 Nisan 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 15 Nisan 2013

Liseli gençlik - 1

Aileleriyle ilişkilerini nasıl tanımlıyorlar?
Kuşaklar arası çatışma yaşıyorlar mı?
Çevreleri hakkında ne düşünüyorlar?
Nasıl bir çevrede yaşamak istiyorlar?
Eğitim ortamları istedikleri düzeyde mi?                                  
Nasıl olmasını isterlerdi?
Gençler diledikleri yüksek öğrenim kurumuna gidebileceklerini düşünüyor mu?
Nasıl bir yüksek öğrenim hedefliyorlar?
Özellikle tercih edilen bölümler var mı?
Geleceklerini nerede görüyorlar?
Türkiye’de yeterince iş olanağı bulabileceklerini düşünüyorlar mı?
Nasıl bir Türkiye ve nasıl bir dünya istiyorlar?

Yunus Ölez
Başkent Üniversitesi
Özel Ayşe Abla Fen Lisesi 
11. Sınıf Öğrencisi

Yayından:
"Ayşe Abla Fen Lisesi 11. sınıf öğrencisiyim.
Makine mühendisi olmak istiyorum. Spor ve müziğe ilgi duyuyorum.

Benim babam savunma sanayisinde çalışıyor. 25. senesini doldurdu bu sene. Sürekli babamdan dolayı bu mesleğin içinde olduğum için mi bilmiyorum ama bende bu mesleğe ilgi duyuyorum.
Bu mesleğe yatkın olduğumu düşünüyorum.Teknolojik aletlerin nasıl çalıştığını merak ediyorum ve açıp kurcalamak istiyorum.
Bu yüzden makine mühendisliğini istiyorum. Olursa çok mutlu olurum.
İleride mutlu olmak için, mutlu bir yaşantı sürmek için bir şeylerden fedakarlık etmeniz gerekiyor. Bende bu yüzden şimdiden sınava çalışmaya başladım.

Aslında tüm iş program yapmakta. ilk önce hedefleri belirliyorsunuz, daha sonra da o hedefe ulaşmak için neler yapmak gerektiğini. Nelerden fedakarlık edip nelerden edemeyeceğinizi seçiyorsunuz. Bunun sonucunda da bazı şeylerden vazgeçip bazı şeyleri kazanıyorsunuz."

Ceyda Karabulut
Başkent Üniversitesi
Özel Ayşe Abla Anadolu Lisesi 
12. Sınıf Öğrencisi

Yayından:
"Ayşe Abla Anadolu Lisesi 12. sınıf öğrencisiyim.
Hukuk okumak istiyorum.

Ben 8 yaşımdan beri keman çalıyorum. Eskisi kadar sık olmasa da çalmaya devam ediyorum.

Arkadaşlarıma eskisi kadar vakit ayıramasam da yine bir şekilde bir araya geliyoruz.
Yoğun bir sene olduğu için eskisi ile kıyaslandığında çok da aktif sayılmam.
Sınav süreci çok gergin, çok yoğun ve yorucu geçiyor. Ama ben her şeye rağmen eğlendiğimi de düşünüyorum. 

Arkadaşlarımla çok farklı bağlarım oluştu bu sene.

İleride ne yapacağız, hangi üniversitede okuyacağız, ilerideki mesleğimiz ne olacak şeklinde ilk defa bu kadar geleceğe yönelik düşünüyoruz.
Ben bu sene kendimi olgun bir insan gibi hissettim. Çünkü bir şeylerin farkına varmıştım ve planım programım vardı.

Bir yandan okul, bir yandan dershaneye devam etme zorunluluğu çok yorucu oluyor. 

Onun dışında sınavım nasıl geçecek, çevrenin tepkisi ne olacak, kazanabilecek miyim gibi sorular oluşuyor kafada. Bir şekilde atlatılıyor ama. Kendi geleceğim için çabalıyorum sonuçta. Her ne kadar yorucu olsa da ben bu yorgunluğun tatlı bir yorgunluk olduğunu düşünüyorum.

Ben ortaokulda konservatuar okudum. Daha sonra ilerde yapmak istediğim meslek bu değil deyip normal liseye geçme kararı aldım. İlginçtir ki ben lisenin ilk 3 senesinde fen okudum ve 4. senede sosyal bilimlere geçtim. Çocukluktan gelen bir avukat olma isteği vardı bende ama çok dile getirmiyordum. Bir çocukluk isteği bir hayal gibi geliyordu. Sonra ben ailemin ve öğretmenlerimin isteğiyle fen okuduğumun farkına vardım. En son kararımı verdim, ben hukuk okuyacağım dedim ve son sene tamamen hukuk okumak için çalışmalara başladım."











Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü Başkanı

Yayını dinle:

Yayının tamamı Süre: 50'12"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder