26 Mart 2013 Salı

Gençlik ve Gelecek


Meslek liselerinde meslek öğrenimi

Neden meslek eğitimi?
Eğitim istedikleri düzeyde mi?
Naıl olmasını isterlerdi?
Kendilerini meslek eğitimine yönlendiren oldu mu?
Gençler diledikleri yüksek öğrenim kurumuna devam edebiliyor mu?
Meslek eğitimi alan gençlerin yüksek öğrenime devam etme eğilimi nedir?
Özellikle tercih edilen bölümler var mı?
Geleceklerini nerede görüyorlar?
Türkiye’de yeterince iş olanağı bulabileceklerini düşünüyorlar mı?

Merve Kiraz
Elvankent İMKB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Öğrencisi

Yayından:

"Ben Elvankent İMKB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde bilgisayar bölümünde okuyorum.
Web tasarım dalında 12. sınıf öğrencisiyim.

Ailem okul tercihi konusunda bana sen bilirsin dediler. Abim düz liseye gitmemi önerdi ama ben meslek liseni, bilgisayar okumayı çok istedim.

Şu an ki aklım olsa kesinlikle düz liseye giderdim. Çünkü bilgisayar bölümünde kodlar filan bizi çok yordu.

Düz lisede bizde görülen derslerin daha fazlası görülüyor. Dersler üniversite sınavına daha yönelik oluyor.

Düz liseye gitmiş olsaydık üniversite sınavı için daha hazır durumda olurduk.

Bilgisayar sadece görüntüden ibaret değil. Bilgisayarın arka planı da var. Biz okulda bunu öğrendik.

Sadece oyun oynamak, sitelerde gezmek değil bilgisayar.

Üniversiteye gitmeyi kesinlikle düşünüyorum ancak liseye başladığımda olur da üniversite okuyamazsam en azından elimde bir belgem olur düşüncesi vardı kafamda.

Meslek lisesini tercih etmemde bu da etkili oldu diyebilirim."

Merve Aksüt
Elvankent İMKB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Öğrencisi

Yayından:

"Ben Elvankent İMKB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde bilgisayar bölümünde okuyorum.
Web tasarım dalında 12. sınıf öğrencisiyim.

Küçüklüğümden beri bilgisayara merakım vardı benim. Bilgisayar üzerine çalışmak istiyordum.

Annem de madem bilgisayarı bu kadar çok istiyorsun meslek lisesine git dedi.
Bana da mantıklı geldi açıkçası.
Okul seçimi konusunda ailem tercihi bana bıraktı.
Bu senin hayatın. Hangi işi severek isteyerek yapacaksan o mesleğe yönel dediler.

Meslek lisesine gittim ama pişman oldum. Keşke düz liseye gitseydim dedim.

Hep bilgisayar üzerine çalışıyorduk biz.
Dene yanıl yöntemi. Sen yap, sen yanıl, sen öğren.
11. sınıf çok yoğundu. web tasarımı, grafik animasyon, veri tabanı dersleri görüyorduk.
Bölümümüz web tasarımı olduğu için en çok web tasarımı dersi alıyorduk.

Aslında bizim bölümümüz de çok güzel bir bölüm.

Gerçekten kendini bu bölümde geliştirebilecek arkadaşlar varsa bu bölümü tercih etmeliler.

Lise sonunda iş yeri açma belgesi alıyoruz. Mezun olan kişiler isterlerse kendi iş yerlerini açabilirler, isterlerse 2 senelik dikey geçiş haklarını kullanabilirler.

Kendilerini geliştirip web sayfası tasarlayıp firmalara satabilirler.
Bu işlerde ciddi kazançlar var."


Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü Başkanı
Soldan sağa: Merve Aksüt, Merve Kiraz, Hayriye Erbaş, Funda Erdoğan 
TRT Türkiye'nin Sesi Stüdyosu'nda

















Yayını dinleyin:

1. Bölüm Süre: 23'36"
2. Bölüm Süre: 22'39"
Yayının tamamı Süre: 50'05"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder