22 Nisan 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 22 Nisan 2013



Liseli gençlik - 2

Çevreleri hakkında ne düşünüyorlar?
Nasıl bir çevrede yaşamak istiyorlar?
Nasıl olmasını isterlerdi?
Gençler diledikleri yüksek öğrenim kurumuna gidebileceklerini düşünüyor mu?
Nasıl bir yüksek öğrenim hedefliyorlar?
Özellikle tercih edilen bölümler var mı?
Geleceklerini nerede görüyorlar?
Türkiye’de yeterince iş olanağı bulabileceklerini düşünüyorlar mı?
Nasıl bir Türkiye ve nasıl bir dünya istiyorlar?
Aileleriyle ilişkilerini nasıl tanımlıyorlar?
Kuşaklar arası çatışma yaşıyorlar mı?

Esen ÇAKIR,
Ankara Fransız Charles de Gaulle Lisesi
3. Sınıf Fen bölümü öğrencisi

Yayından:
"Fransız Charles de Gaulle Lisesi’nde 11. sınıf öğrencisiyim.
Babamın önceden Fransa’ya tayini çıkmış. O zaman ablamı Fransız okuluna göndermek zorunda kalmışlar. Dönünce benimde Fransız okuluna gitmem tercih edildi.
Okulumuz Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı değil.
Tüm dersleri Fransızca görüyoruz. Ek olarak haftada 2 saat Türkçe dersi alıyoruz.

Ben ablam gibi galatasarayın iç sınavına girmeyi istiyorum ama fazladan çalışmayı gerektiriyor bu.
Özellikle Türk tarihine çalışılması gerekiyor. Orada ekonomi iktisat olabilir.
Onun dışında Fransa'da da olabilir ama Fransa'da bir hedef belirlemedim.
Burada da ekonomi ve hukuk olabilir.

İlerideki mesleğim hakkında sürekli fikir değiştiriyorum. Bu yüzden biraz kaygılarım var. Mesleğimi belirleyemedim. Bir çok şeye ilgim var.
Fransa'da okursam, orada alacağım eğitimle buraya adapte olabileceğimi düşünmüyorum. Burada okursam da oraya gidebileceğimi sanmıyorum."


Noyan ÖZBEYOĞLU
Ankara Fransız Charles de Gaulle Lisesi
3. Sınıf Fen bölümü öğrencisi

Yayından:
"Fransız Charles de Gaulle Lisesi’nde 11. sınıf öğrencisiyim.
Bu okula girebilmek için ailede birinin mutlaka Fransızca bilmesi gerekiyor.
Bu okulda Türk tarihi görmüyoruz. Daha çok Fransa ve Avrupa tarihi derslerini alıyoruz.
Türk sisteminin üniversitesine girersek eğer böyle bir eksikliğimiz var.
Bunun dışında diğer dersleri hemen hemen aynı şekilde görüyoruz.

Bizde 3 seçenek var. Edebiyat, Türkçe matematik ve matematik fen.
Matematik fen mezunu olan istediği her bölüme girebiliyor.
Bende seçeceğim mesleği değiştirmekten korktum. O yüzden matematik fen bölümünü seçtim.

Ben 5 yıllık eğitimimden sonra Türkiye'ye dönmeyi düşünüyorum. Ankara aşığıyım ve eğitimim bitince kesinlikle Ankara'ya geri dönmek istiyorum.

İleride iş bulabileceğimi düşünüyorum. Bu konuda hiç bir kaygım yok."

Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü Başkanı


Yayının tamamı Süre: 50'45"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder