25 Mart 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 25 Mart 2013


Almanya’da göç kökenli yüksek öğrenim gençliği

Almanya’da yüksek öğrenime devam edebilmek için hangi aşamalardan geçmek gerekiyor?
Eğitimin maliyeti nedir? Kim karşılıyor?
Sistem gençlerin diledikleri yüksek öğrenim kurumuna devam etmesine izin veriyor mu?
Dilin bir engel olmadığı durumlarda kökenlerinden dolayı herhangi bir engelle karşılaşıyorlar mı?
Göç kökenli gençliğin yüksek öğrenime devam etme eğilimi nedir?
Özellikle tercih edilen bölümler var mı?
Göç kökenli gençlik geleceğini nerede görüyor?
Almanya’da yeterince iş olanağı bulabileceklerini düşünüyorlar mı?

Caner Kurt/Almanya
Selin Aksoy, Caner Kurt, Prof. Dr. Hayriye Erbaş
ve Sunucu İpek Erdem
TRT TSR Stüdyosunda canlı yayında
Hamburg Üniversitesi
Hukuk Fakültesi öğrencisi

Selin Aksoy/ Almanya
Dresden Üniversitesi
Uluslararası İlişkiler Bölümü Öğrencisi

Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü Başkanı

Caner Kurt:
Yayından:
"Almanya'nın Hamburg kentinde yaşıyorum. Hukuk fakültesi 4. sınıf öğrencisiyim. Almanya Büyük Elçiliğinde staj görmek için Türkiye'ye geldim.

Burada staj yapmak için Dış İşleri Bakanlığına müracaatta bulunuyorsunuz. Onlar da kontenjana uyuyor mu, belirli kriterlere sahipler mi diye bakıyorlar ve ona göre karar veriyorlar.
Daha sonra uygun bölüme tayin ediyorlar.

Ben daha önce Ankara'ya gelmiştim. Bir dönem Bilkent Üniversitesinde okumuştum. Ankara'yı beğenmiştim. O yüzden Ankara'ya gelmeyi, Ankara'da staj yapmayı çok istiyordum.

Biz 5 kardeşiz. Ben en küçükleriyim. Ailede herkes okudu. Ablam avukat. Ondan bildiklerim gördüklerim hoşuma gitti ve bende hukuk okumaya karar verdim.
Babam üzerimizde çok durdu. Üniversite okumamızı istedi hep. 
Ben şanslıydım ama arkadaş çevremde okumanın zor olduğunu görüyordum.
Selin Aksoy, Caner Kurt
Okulda pek başarılı olamayan arkadaşlara meslek yapmaları öneriliyor. Gençlerin üzerinde durulmayınca onlarda okuldan çıkıp, meslek sahibi olup, bir an önce para kazanmak istiyorlar.
Bu da ilerde yüksek mertebeye gelmekte zorluk yaşatıyor onlara.
Üniversite okumanın ilerisi için faydalı olacağını düşünüyorum. Bu konuda ailelere büyük görev düşüyor. Gençlerin üzerinde durmaları gerekiyor."


Selin Aksoy:
Yayından:
"Almanya'nın Dresden kentinde okuyorum. Frankfurt'da doğdum büyüdüm. Türkiye'ye gelme sebebim Almanya Büyük Elçiliğinde staj yapmak.

Dış İşleri Bakanlığına başvurup 9 tercihte bulunabiliyorsun. Dünyanın her tarafındaki Almanya Büyük Elçiliğine başvuru yapabiliyorsun.
Tercihlerde sıralama olmuyor. Tercihlerin hepsi eş değerli. Ancak biz Türk kökenli olduğumuz için burada olmamız tesadüf değil bence.

Söz konusu zorluk ise ben asla zorluk yaşadığımı zannetmiyorum. 
Babam Almanya'ya üniversite okumaya gelmişti. Ailem önümü açık tutmaya çalıştı her zaman.
Benim dönemimde 13 yıl sürüyordu lise. 13 yıl okumak şarttı. Bu 13 yılı bitirdikten sonra üniversite okumam tavsiye edildi.
Her zaman okulun çok önemli olduğu bana söylendi. Bende aynı şeyi düşünüyorum ve tercihimde bu yönde zaten.
Ben 1.sınıftan 13. sınıfa kadar öğretmenlerimin bana yap dediğini yaptım. Bunları başarmamın, buralara gelmemin sebebi de bana yap denileni yapmam diyebilirim.
10. sınıftan ayrılıp bir meslek edinmek hiç aklıma bile gelmedi açıkçası.
Benim aklımda üniversite vardı ve okula da hep severek gittim."

Programı Dinle:
1. Bölüm: Süre: 23'15" 
2. Bölüm: Süre: 22'22"
Programın Tamamı: Süre: 51'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder