18 Mart 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 18 Mart 2013



Albert Kimariyo (Tanzanya), Farzad Nofouzi (İran), 
Yanghee Lee (Kore), 
Prof. Dr. Hayriye Erbaş, İpek Erdem 
TRT Türkiye'nin Sesi Stüdyosunda
Türkiye'de yabancı öğrenci olmak

Yurtdışından Türkiye’ye öğrenci olarak nasıl geldiler?
Öğrenci vizesi almakta güçlük yaşadılar mı?
Oturma izni ile ilgili karşılaştıkları güçlükler
Nerede konaklıyorlar, kendilerine bu konuda yardımcı olan bir birim var mı?
Sağlık sigortaları var mı?
Eğitim öğretim dilinin Türkçe olması sizin için sıkıntı yaratıyor mu?
Türkiye’deki eğitimin size maliyeti nedir?
Türkiye’de bir üniversitede eğitim almanın sizin açınızdan artı ve eksileri nelerdir?


Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü Başkanı

Yanghee Lee
Yanghee Lee (Kore) 
Ankara Üniversitesi, 
DTCF Dilbilim Bölümü, Doktora Öğrencisi

"Yayından:

Benim Türkiye'ye geleli 1 sene oldu. Ben Kore'de Türkçe lisans eğitimi aldım.
Sonrasında Türkiye'ye geldim. Kendi imkanlarımla buradayım.

Türkiye'de kültürel açıdan bir sıkıntı yaşamadım.
Burada insanlar çok sıcak kanlı, yardım sever ve saygılı.
Vize sorunlarım oldu.
Buraya gelince öğrenci evleri için başvuru yaptım.
Başvuru süreci 1,5 ay sürdü. 
Başvuru süresinde buradaki arkadaşlarımda kaldım.
Daha sonra bir öğrenci evi boşaldı ve oraya yerleştim, Şuan da memnuniyetle kalıyorum.

Ben Türkçe lisans mezunu olduğum için bilimsel hazırlık gerekmedi.
Ama dersinde bir eksiğin olduğunda hocalarla arkadaşlarla çalışabiliyorsunuz.
Türkçe okudukça çok güzel ve çekici geliyor ama çok zor bir dil olduğunu düşünüyorum ben.
İyi bir iletişim kurabilmek çok zor."


Farzad Nofouzi, (İran)
Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, 
Tarla Bitkileri Bölümü Doktra Öğrencisi 

Yayından:
"Ben 2009 yılında arkadaşım aracılığıyla Türkiye'ye geldim. Arkadaşım burada okuyordu.
Benimde yurt dışında okuma merakım vardı. Arkadaşımdan bilgiler aldım, getirmem gereken belgeleri öğrendim.
Kendi imkanlarımla buraya geldim.

Ben Türk dili açısından sorun yaşamadım.
Zaten biz Azeri Türk'üz.
Buraya geldikten sonra bir müddet buradaki arkadaşımın yanında kaldım.
Sonra yurtkura başvuru yaptık. Yurtkurda ismim çıkınca yurda yerleştim.
Viza açısından sıkıntım olmadı.
İran ile Türkiye arasında viza yok çünkü.

Ders konusunda her hangi bir sıkıntı yaşamadım.
Türkiye'de olmaktan, Türkiye'de okumaktan, üniversitemden ve buradaki hocalarımdan çok memnunum."


Albert Kimariyo, (Tanzanya)
Ankara Üniversitesi, Bilgisayar Mühendisliği 
1. Sınıf Öğrencisi

Yayından:
"Ben 2011 ekim aynda buraya geldim.
İlk geldiğimde Türkçe bilmediğim ve konuşmaları anlamadığım için çok zorlandım.
Lise diploma puanıma göre Türkiye Hükümetinden burs aldım.

Buraya gelip yurda yerleştim. Burada Afrikalı arkadaşlar var . Onlar yerleşmemde yardımcı oldu.
Ben burs almak için elçilikten geçtim. Burs kazandıktan sonra bana vize verildi.
Vize konusunda bir sıkıntı yaşamadım.

Burada Türk arkadaşlarım var. Sürekli görüşüyoruz. Birbirimize gidip geliyoruz. Konserlere gidiyoruz.
Sınıftaki arkadaşlarım çok iyi. Bana yardımcı oluyorlar."

Albert Kimariyo, Farzad Nofouzi












Uzman Hayati Ecevit
Ankara Üniversitesi,
Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü Birim Sorumlusu

Yayından:
"Sağlık sigortası ile ilgili son 2 yılda çok şey değişti.
Son 1 yıldır kanunla tüm yabancı uyruklu öğrencilerimiz, aynı Türk öğrenciler gibi SGK'nın şemsiyesi altına girdiler.
Aylık yaklaşık 39-40 lira ödeyerek tüm sağlık giderlerini hastanelerimizden karşılayabiliyorlar.
Burslu öğrencilerin hiç bir ücret ödemesine gerek yok.
Son 1-2 yılda ülkemize gelen öğrenciler sağlık açısından çok şanslılar.

Artık kayıt sırasında aylık sen sağlık sigortasına şu kadar ücret yatırmak zorundasın diye söylenecek.
Kaydını zaten yapacaklar. Sisteme öğrenciler kayıt olacaklar.
öğrencilere sadece aylık ücreti ödemek kalacak.
Bu ücret ödenmediği zaman artık sağlık güvencesinden çıkmış sayılıyorlar.
Mezuniyette de borçlanmış oluyorlar.
O yüzden mümkün olduğunca bu ücreti düzenli olarak ödemeye gayret gösterilsin ki hem sağlık açısından hem mezuniyette diplomalarını alabilmeleri açısından sıkıntı yaşamasınlar."


Dinle 1. Bölüm: Süre:19'47"
Dinle 2. Bölüm: Süre:24'16"
Yayının Tamamını dinle: Süre: 50'25" 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder