22 Temmuz 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 22 Temmuz 2013

Gençlik ve Sanat-3
Gençlik ve tiyatro

Ailelerin çocuklarının klasik meslekler dışındaki seçimleri karşısındaki tutumu
Neden tiyatro bölümünü seçtiler?
Günümüzde Türkiye’de tiyatro
Mesleğin artıları ve eksileri
Oyunculuk insana ve topluma nasıl bir katkıda bulunur?


Elif Kaman
Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümü öğrencisi


Yayından:
‘‘Bence herkes özgür bir tiyatro yapabilmelidir. Fakat şimdiki gençliğe bakıyorum da tiyatroya ilgileri çok az, özellikle dizilerle daha çok ilgileniyorlar.’’
‘’1991 Ankara doğumluyum. Tiyatroya küçüklükten bir eğilimim vardı. Lise dönemim benim için bir dönüm noktası oldu. Edebiyat öğretmenim bana şiir okutur, etkinliklerde başrol olmamı sağlar ve beni çok desteklerdi. Ben hiçbir zaman annemle tiyatro okuyacağım ya da konservatuvara gireceğim diye konuşmadım. Edebiyat öğretmenim annemle konuşmuş daha sonra tiyatroya yönlendirin konservatuvar okusun diye annemle konuşmuşlar. Ben liseyi meslek lisesinde grafik tasarım bölümünü bitirdim. Daha sonra ise üniversitede tiyatro bölümünü kazandım.

İlerde okulum bitince yüksek lisans yapabilirim. Hoca olarak ders verebilir ya da özel tiyatrolarda çalışabilirim. Tabi şuan tam olarak ne olacağını kestiremiyorum, ama yüksek lisans yapma hedefim var.

Sanatla ilgilenen kişiler bilgi birikimi yüksek olan insanlardır. Tabi buda insanın kendini geliştirmesine bağlıdır. Özellikle bizler resimden, müzikten, danstan, edebiyattan, güncel oluşumlardan kısacası her şeyden haberdar olmamız ve bilmemiz gerekiyor. Bunlarda bilgi birikimimizi, ufkumuzu genişletmemizi sağlıyor.

Bence herkes özgür bir tiyatro yapabilmelidir. Fakat şimdiki gençliğe bakıyorum da tiyatroya ilgileri çok az, özellikle dizilerle daha çok ilgileniyorlar. Tiyatronun amacı zaten bir şeyleri öğretmek ve anlatmaktır. Biz oyuncu adayları metinden bir şeyler bulup yani yaşanmış bir şeyleri oynuyoruz ve hayatımızdan sahneye aktarıyoruz.

Ailelerin çocuklarını tiyatroya yönlendirmelerini istiyoruz. Bunun için büyük bir destek versinler. Okuyan bir gençlik istiyoruz. Gençler hayallerinin peşinden gitsinler.’’


Hakan Coşar
Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümü öğrencisi


Yayından:
‘‘Türkiye’de acaba ne kadar nitelikli tiyatro yapılıyor. Devlet destekli devlet eliyle yapılan devlet tiyatrosunda yapılan bir tiyatro var. Ama bu devlet eliyle yapılması o tiyatronun niteliğinin sorgulanamayacağı anlamına gelmiyor.’’  
 
‘’Benim hayatımın dönüm noktası diyebileceğim olay radyo çocuk kulübünden yetişmiş olmamdır. Bu yüzden ortaokul ve lise yıllarımda tiyatro okumayı seçmiştim. Ama ailem kesinlikle bana çok destek oldular ve çeşitli sebeplerden dolayı olmadı. Daha sonra ailem yetenek sınavlarını kazanamayacağımı düşündükleri için bana ÖSS sınavına girerek bir bölümü tercih etmemi istediler. Gazi üniversitesi gazetecilik bölümünü kazandım ve okudum.

Tiyatrodan belli bir süre ayrı kaldım. Tiyatro okumak isteyen konservatuvara girmek isteyenler ağustos-eylül aylarında okullar sınavlarını yaparlar. İlanlarda temmuz ayı başı ya da ortasında okul sitelerinde duyurulur. Genelde bir dram ve bir komedi yani herhangi birinin tek başına oynayabileceği herhangi bir yazardan ya da oyundan seçmeniz mümkündür. Bu yetenek sınavları aşama aşama gitmektedir.

Türkiye’de sanatçı olmak çok zordur. Kültürümüze yerleştirmemiz çok zor olacaktır. Gerçekten bu büyük bir sorun haline gelmektedir. Ben mesela Türkiye’yi değil de Avrupa’yı düşünüyorum. Orada çeşitli tiyatrolarda eğitim almak ve müzikal öğrenmek istiyorum. Tabi Avrupa’ya gidince dil sorunu karşımıza çıkacaktır ama onunla da şuan neler yapabilirim tam olarak bilmiyorum.

Türkiye’de acaba ne kadar nitelikli tiyatro yapılıyor. Devlet destekli devlet eliyle yapılan devlet tiyatrosunda yapılan bir tiyatro var. Ama bu devlet eliyle yapılması o tiyatronun niteliğinin sorgulanamayacağı anlamına gelmiyor. 

Gençleri tiyatroya çekmek için devletinde desteği gerekiyor. Gençler yılmasınlar, çalışınlar. Toplumları, insanları nasıl etkileyebilirler yani kısacası farklı olsunlar.’’  

Programı Dinle:
1. Bölüm: Süre: 26'45" 
2. Bölüm: Süre: 21'48"
Programın Tamamı: Süre: 49'50"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder