3 Haziran 2013 Pazartesi

Gençlik ve Gelecek - 3 Haziran 2013

Almanya’dan Türkiye’de öğrenim için gelen gençlik
Yaşam çevreleri
Yetişme koşulları
Almanya’da eğitim koşulları
Eğitim olanakları
Karşılaştığı sorunlar
Türkiye’de eğitimi tercih sebepleri


Oğuzcan Akbeyik
Siyasal Bilgiler Fakültesi
Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencisi

Yayından:
"Almanya' da 1-2 yıllık anaokulu deneyiminden sonra ilkokula başladım. Almanca bilmediğim için başta çok zorlandım.
Daha sonra bir alman ailenin yanında Almancamı geliştirdim. Ancak gymnasium denilen buranın süper lisesine denk gelen seviyeyi tutturamadım.
16 yaşımda mezun oldum ve 2 şansım vardı. Ya bir meslek yeri bulup 3 sene hem pratik hem teorik olarak eğitim alacaktım ya da bir taşaron firma üzerinden 18 yaşımda işe başlayacaktım. Ben çalışmayı tercih ettim. 2 yıl çalıştıktan sonra çalışmak zor geldi. Daha sonra açık öğretim lisesi programını önerdiler. Bu sayede yola çıktım ve 3 yıl açık öğretim lisesi programını yaptıktan sonra mezun oldum. Daha sonra geçen sene son kez yapılan YÇS sınavı ile çok istediğim üniversiteyi ve bölümü kazandım."

Mete Atay
Almanya Türk Öğretmenler Federasyonu Onursal başkanı

Yayından:
"Almanya’daki eğitim sistemi çok farklı.
Velilerimiz son zamanlarda bilinçlendiler. Velilerimiz bilinçlendikçe, yüksek öğrenime hazırlayan, gymnasium denilen okullara giden öğrenci sayısı geçmiş yıllara göre arttı.
Bu artış yeterli olmasa da göreceli bir iyileşme var."

Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program Danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü Başkanı

Yayını dinleyin
1. Bölüm: Süre 25'24"
2. Bölüm: Süre 22'20"
 Programın tamamını dinle: Süre 50'47"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder