1 Mart 2013 Cuma

Gençlik ve Gelecek - 4 Mart 2013

Almanya'da meslek eğitimi almak
Meslek öğrenimi ve göç kökenli Türk gençliği için önemi
Almanya’da gençlerin eğitimde karşılaştığı temel sorunlar
Okul seçerken göz önüne alınan faktörler
Eğitimde karşılaşılan genel sorunlar
Gençler nasıl bir gelecek hedefliyor?
İçinde bulundukları dünyayı nasıl görüyor?
Nasıl bir dünyada yaşamak istiyor?
Şeyma Bora-Mahmut Sarp


Şeyma Bora

Köln Yüksek Ticaret Lisesi öğrencisi

Yayından:

"Ben ticaret lisesi 11. sınıf öğrencisiyim. Arkadaşlarımın tavsiyesi ile bu okula geldim.
Mezun olduğumda ticaret banka ve muhasebe ile ilgili bölümlerde üniversite okuma, bu alanlarda çalışma imkanım var.
O yüzden bu yolu seçtim.
Ailem okumamı çok istiyordu. Hangi bölümü seçersen seç saygı duyarız diyorlardı.
Ailemin bir engel koşması ya da şunu şunu yap diye bir baskısı olmadı.
Ticaret lisesi okumak benim kararımdı.

Ben Türkiye'de doğdum Kütahya'da büyüdüm. 10 yaşıma kadar Kütahya'daydım.

Şuan 18 yaşındayım. 8 senedir de buradayım.
2 kültürü de tanıdım, 2 hayat şeklini de gördüm.
Bunları karşılaştırınca farklılıklar ortaya çıkıyor.
Bazı şeyler burada iyi bazı şeyler orada iyi.
2 tarafta da yaşadım ama tabi ki doğduğum büyüdüğüm yer benim için daha bir sıcak.
Kütahya veya Türkiye'nin her bir yeri beni daha iyi hissettiren yerler.
Asıl temel eğitimi burada gördüğüm için buraya da yakınım. Burası da benim 2. evim.
İleride yaşantımı burada da Türkiye'de de sürdürebilirim.
Burası da Türkiye'de geleceğim için çok iyi, çok parlak olabilir."


Mahmut Sarp

Köln Yüksek Ticaret Lisesi öğrencisi

Yayından:

"Benim ticaret okumamda ki en büyük etken babam oldu.
Ticaretin içinde büyümüş bir kişiyim.
Almanya'da ki gençlerin en büyük sorunu hedefleri olmaması.
Bir insanın hedefi oldu mu ister istemez o hedefe doğru yönelir ve oradaki en yüksek başarıyı elde etmeye çalışır.
Hayatımın henüz başındayım. Başarılı bir üniversite eğitimi alıp büyük yerlere gelmeyi hedefliyorum.

Arkadaşlarım hayatta her zaman 2. bir hedefinin olmasını tavsiye ederim.

İstedikleri hedefe ulaşamadıklarında bu hedefe yönlenmeliler.
Her zaman her istenilen gerçekleşecek diye bir şey yok.
Önümüze zorluklar, engeller çıkabiliyor.
Bu yüzden her zaman 2. bir plan olmalı."

Prof. Dr. Hayriye Erbaş 
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder