18 Ocak 2013 Cuma

Gençlik ve Gelecek - 21 Ocak 2013

Gençlerin önünü açanlar...
Gençlerin yaşama katılmasında önemli bir süreç: Eğitim ve Eğitimde gençlerin önünü açmak

Gençlerin eğitiminin önündeki engeller ve yerel yönetimlerin gençliğin eğitimine katkıları.


Yerel yönetimler gençlerin anne-babalarından bağımsızlaşmaları, yetişkinler ve yaşıtlarıyla düzgün ilişkiler kurmalarına, mesleki yaşam için kendilerini hazırlamalarına, kendi yaşam felsefelerini geliştirmelerine, sosyal-kültürel bir çevre edinmelerine nasıl destek verebilir?
Aytuğ Balcıoğlu

Dr. F. Aytuğ Balcıoğlu
Çankaya Belediyesi
Sosyal Yardım İşleri Müdürü

Yayından:
“Biz Çankaya Belediyesi olarak yeni toplumcu belediyecilik anlayışıyla sosyal yardımları daha fazla önemsiyoruz.
Başkanımızın bu konudaki yaklaşımları bizi çok yönlendiriyor.
Biz aslında genç bir nüfusuz Türkiye olarak. Hele Ankara üniversite öğrencilerinin, okuyan bir kesimin çok fazla olduğu bir yer.
Çankaya sınırları içerisinde 11 tane üniversite var. Ciddi bir genç nüfus barındırıyor.
Bunlara hizmet vermek de çok ciddi bir ihtiyaç oluşturuyor.
Biz göreve geldikten sonra gençlerin talepleri üzerinden bizimle temasları üzerine bizlerde onlara ulaşarak neler yapabilirizi değerlendirdik.
Ciddi olarak bir gençlik merkezinin yapılması gerektiğini gördük.
Bunun içinde olanaklarımızı zorlayarak 2 tane gençlik merkezini hizmete açtık.”


Prof. Dr. Hayriye Erbaş
Program danışmanı
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü Başkanı

Yayından:

"Gençlerimizin sessiz kalmasının temelinde eğitim sistemi vardır. Bu yüzden eğitim sistemimizin sorgulanması gerekiyor. Türkiye, eğitim sisteminde hiç bir ülke de olmadığı kadar hızlı ve radikal dönüşümler yapıyor. Genel olarak dünyada üniversitelilerin yeniden yapılanması, değişmesi söz konusudur. Ancak Türkiye'de daha sıkıntılı ve daha radikal yaşanmaktadır.
Eğitim sisteminin geçmişi de içinde barındırması daha iyi olacaktır. 1940'lı yıllarda çok daha iyi düşünürler, çok daha iyi isimler yetişmiştir. Ancak daha sonraki dönemlerde eğitim sığlaşmaya başlamıştır. Eğitim sistemimizin sorunu gençleri geleceğe hazırlamamaktır. Hem geleceğin, hem şimdinin, hem de geçmişin birlikte var olduğu zaman anlam kazandığı unutulmamalıdır. Türkiye'nin geçmişiyle beraber bir gelecek kurma politikası olmalıdır.
'Gelecekte genç olacak ya da geleceği kuracak insanların geleceğini hep yaşlılar kuruyor.'Bir önceki kuşak olarak gençleri çok anlamadan hareket ediyor olabiliriz. Gençler kendileri için daha iyi çözümler üretebilir çünkü yaşadıklarını en iyi onlar bilir. Gençlerin görüşlerini yok saymamız gençlerin hakkında değil sadece yaşlılar hakkında politika yapmamıza yol açar. Gençliğe nasıl bakıyoruz? Gençliği nasıl ele alıyoruz? Gençlerin geleceği konusunda onlar kadar kaygılı mıyız? Çok küçük değişimler yapılırken bile bunun geleceği, gençliği, farklı toplumsal kesimleri, adaleti, eşitliği nasıl etkileyeceğini düşünmeden hareket edildiği için gelecekten kaygılıyız. Bu açıdan gençlerle birlikte hareket edilmesi gerektiğini düşünüyorum."


 Dinle: Aytuğ Balcıoğlu, Hayriye Erbaş - Gençlik ve Gelecek 21 Ocak 2013 1. Bölüm: Süre: 25'10": 
 Dinle: Aytuğ Balcıoğlu, Hayriye Erbaş - Gençlik ve Gelecek 21 Ocak 2013 2. Bölüm: Süre 21'51"

1 yorum:

  1. Gençlik ve Gelecek program ekibini kutluyor ve başarılar diliyorum...
    Programınızı zevkle dinliyorum;başta adının br öğretmen olarak benim için çekiciliği yadsınamaz...GENÇLİK VE GELECEK..Enerji ve gereklilik dolu...
    ikincisini dinlediğim programlarınız boyunca gerek sunucunuz,danışmanınız ve gerekse de konuklarınızın kullanmış olduğu yalın, akıcı ve samımı dil için teşekkürler...(Türkçenin kullanımında yapılan yanlışların hedef kitleler üzerindeki olumsuz etklerini görmekteyiz.)Sizleri kutluyorum...
    Programın gençlere ,ana-babalara ve öğretmenlere ulaşması ,ilginin çekilmesi acilen gereklidir.
    Gençlik ve Gelecek 'in yolu açık olsun...
    Sevgide kalın...
    Ayfer Karacan
    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni

    YanıtlaSil